EKG przez telefon

Ekg przez telefon to sposób na obniżenie umieralności na choroby układu krążenia. Ten rodzaj telemedycyny zaczęto wykorzystywać w Polsce od 1994 roku.

System ekg przez telefon umożliwia przekazywanie wyniku ekg pacjenta z dowolnego miejsca do centrum zawałowego placówki medycznej za pomocą sieci internetowej i telekomunikacyjnej (teletransmisja danych, tele-ekg). W centrum dyżurują przez całą dobę lekarze, którzy an bieżąco diagnozują dany przypadek pacjenta i monitorują jego stan zdrowia, wówczas pod opieką kardiologiczną mogą być pacjenci w odległej placówce.

Szpitale i karetki pogotowia zaczynają wyposażać się w taki sprzęt telemedyczny. Np. w Gdańsku w taki sprzęt zainwestował szpital Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Szpital Specjalistyczny w Gdańsku Zaspie przy dofinansowaniu przez urząd marszałkowski, w celu poprawiania statystyk umieralności na choroby układu krążenia. System ten również wprowadzono do Szpitala Wojewódzkiego nr 2 w Rzeszowie.

ekg w karetce

System ekg przez telefon przyczynia się do skrócenia czasu diagnozy pacjenta, pomaga wykryć zaburzenia w rzeczywistym czasie ich trwania. Jest to pomoc doraźna, której obecnie brakuje w poleskiej opiece zdrowotnej. Dzięki wczesnemu zdiagnozowaniu objawów przez lekarza udaje się zmniejszyć wielkość obszarów serca ulegających uszkodzeniu i procent umieralności chorych.

Według standardów chory powinien w ciągu 60-90 minut znaleźć się w szpitalu, a dzięki telemedycynie udaje się ten czas skrócić o 20-40%.

Ekg przez telefon nie jest zarezerwowany tylko dla sytuacji zdrowotnych. Teraz także każdy pacjent indywidualnie może wyposażyć się w taki aparat i przesyłać swoje badania ekg bez wychodzenia z domu. Nie musi już udawać się do placówki, wirtualnego kardiologa ma u siebie w domu. Aparat jest wielkości portfela i ma 2 odprowadzenia. Każdy chorujący na serce może poczuć się bezpieczniej i spokojniej mogąc na bieżąco kontrolować stan swojego serca dzięki ekg z domu (np. Kardiotele). Tzw. kostka życia jest to dużym komfortem dla pacjentów i natychmiastowo pozwala lekarzowi udzielić pomocy choremu. Bez względu na to, czy jest kardiolog w warszawie, a pacjent na końcu Polski i tak mogą uratować jego życie..

ekg przez telefon