Eksperci o telemedycynie

Według nowego raportu InMedica firmy konsultingowej, 308.000 pacjentów na całym świecie były monitorowane zdalnie przez dostawców w 2012 roku z powodu zastoinowej niewydolności serca, przewlekłej choroby płuc, cukrzycę, nadciśnienie i choroby psychiczne.

W raporcie można wyczytać, że rozwój opieki wspomaganej technologią jest napędzany przez 3 czynniki:

• zmniejszające się koszty teleopieki
  • możliwość śledzenia postępu choroby
  • zmniejszająca się ilość ponownych hospitalizacji

telemedycyna

Jak mówią eksperci aplikacje telehealth stają się coraz powszechniejsze, a podstawowa opieka zdrowotna będzie miała z nich korzyści

„Dla lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, może to być świetny sposób, aby pozyskać i utrzymać pacjentów,” mówi Jonathan Linkous, prezes Amerykańskiego Stowarzyszenia Telemedycyny.

Kim Dunn, internista w Bellaire, Texas, korzysta z telemedycyny od 1994 roku. Używa jej w swojej prywatnej praktyce do tworzenia internetowych planów opieki dla swoich pacjentów, które są dostarczane przez dowolnego operatora telefonii komórkowej. Dzięki temu jest w stanie dotrzeć do pacjenta z zaleceniami. Pacjenci także mogą wysyłać wiadomości do swojego lekarza lub umówić się na telekonsultację poprzez portal medyczny w domu.

„Możemy wysłać pacjenta do specjalisty, który wymaga czasu i pieniędzy albo możemy umówić pacjenta na telekonsultację z odpowiednim specjalistą. Mamy lekarza na linii, omawiany jest problem z pacjentem, a następnie wspólnie ze specjalistą ustalamy odpowiedni plan opieki dla pacjenta” mówi Kim Dunn.

Dunn również pilotuje program do monitorowania w czasie rzeczywistym pacjentów z chorobami przewlekłymi. Pacjenci samodzielnie mogą śledzić takie rzeczy jak ciśnienie krwi lub poziom glukozy we krwi w domu i przesłać wyniki do analizy do poradni. Aplikacja na smartphona wysyła im przypomnienia żeby to zrobić.

Mario Gutierrez, dyrektor polityki zdrowotnej w Center for Connected, mówi, że technologia telemedyczna pozwala pacjentowi zrobić zdjęcie problemu, takich jak gojenie się rany i wysłać go do swojego lekarza z prośbą o recenzję. To prawie zawsze prowadzi do wzrostu efektywności i oszczędności w system opieki zdrowotnej.

Sam system opieki jest już przeciążony, w przyszłości staniemy w obliczu rosnącego niedoboru lekarzy. Będzie ogromna potrzeba wymiany specjalistów, a telemedycyna jest w stanie tą wymianę zagwarantować. Nie ma potrzeby aby lekarz tyle podróżował z miejsca na miejsce, dzięki telemedycynie wszystko będzie mógł robić zdalnie i efektywnie zarządzać swoim czasem. To jest największy potencjał telemedycyny – zastosowanie zdalnego monitorowania pacjentów z chorobami przewlekłymi i zmniejszenie wykorzystania służb ratowniczych.

źródło:

Tagi: