Innowacyjne rozwiązania telemedyczne

Firmy technologiczne bardziej niż kiedykolwiek skupiają się na produkcji urządzeń, które zapewniają tańszą, szybszą i bardziej wydajną opiekę nad pacjentem.

Oto pięć nowości telemedycznych, w nadchodzącym roku.

1. MelaFind – skaner optyczny

Pozwala na wczesne wykrycie czerniaka (najbardziej śmiertelna postać raka skóry),  mole (znamiona) , która mogą w przyszłości spowodować czerniaka są bardzo niebezpieczne, niektóre zaś mogą być nieszkodliwe. Dzięki skanerowi optycznemu do identyfikacji szkodliwego mola, nie będzie już potrzebna inwazyjna biopsja chirurgiczna, wystarczy tylko wielospektralna analiza morfologii tkanki przez skaner.  Dziś dermatolodzy mają nową pomoc w dokonaniu identyfikacji znamion. MelaFind skaner nie służy ostatecznej diagnozie, ale dostarcza dodatkowe informacje lekarzom, z których Ci mogą korzystać w celu ustalenia, czy decydować się na biopsję, czy nie. Celem jest zmniejszenie liczby pacjentów z niepotrzebnie przeprowadzoną biopsją i kosztów z tym związanych.

urzadzena telemedyczne 1

2. Neurostymulator ATI

Dla osób, które cierpią na migreny, bóle głowy, metoda „wziąć dwie aspiryny” jest bezużyteczna. Nowy system umożliwia pacjentowi blokowanie bólu przy pierwszych jego oznakach. System obejmuje stały implant z niewielkim urządzeniem pobudzającym. Wierzchołek implantu zbudowany z ołowiu łączy się z wiązką sygnału nadawanego przez pilot do zdalnego sterowania. Gdy pacjent odczuwa na początku ból głowy, kładzie pilot w najbliższym położeniu implantu, a sygnały wynikające ze stymulacji nerwów blokuje ból.

uzradzenia telemedyczne 2

3. Needle-Free Diabetes Care

Codzienne nakłuwanie ciała wynikające z badania glukozy, czy brania insuliny zwiększa ryzyko zakażenia i jest uciążliwe. Amerykańska firma pracuje nad urządzeniem analizy krwi, bez nakłuwania ciała. Technologia polega na urządzeniu, które usuwa tylko tyle  warstwy komórek skóry, aby wystarczyło na pobranie próbki lub dostarczenia środków chemicznych do organizmu. Czujnik zbiera odpowiedni odczyt, przesyła dane bezprzewodowo do zdalnego monitora, aktywuje alerty dźwiękowe.

uzradzenia telemedyczne 3

4. Robotic Check-Ups

Pierwszy robot do automatycznej nawigacji do użytku szpitalnego. Robot jest mobilny, posiada koszyk z dwukierunkowym ekranem wideo, monitorujący sprzęt medyczny i jest zaprogramowany do manewrowania po ruchliwych salach szpitalnych. Pozwala na zdalne monitorowanie stanu zdrowia pacjenta i videokonsultacje z lekarzem na odległość. Technologia jest opłacalna i pomocna w zaniedbanych obszarach miejskich i wiejskich. Medyczne roboty mogą teraz patrolować korytarze szpitalne, kontrolować stan pacjenta w różnych pomieszczeniach i zarządzać ich  parametrami życiowymi, zajmują się diagnozowaniem objawów bez potrzeby bezpośredniego kontaktu z lekarzem.

uzradzenia telemedyczne 4

5. Sapien -zawór serca
Zawór Sapien jest alternatywą drogą niż operacji na otwartym sercu dla pacjentów, którzy potrzebują nowego zaworu. Zawór Sapien jest prowadzony przez tętnicę udową przez cewnik z małego nacięcia w pobliżu klatki lub żebra. Jest to prosta procedura, która skraca hospitalizacje i ma pozytywny wpływ na koszty opieki.

uzradzenia telemedyczne 5

źródło: http://www.asme.org/kb/news—articles/articles/bioengineering/top-5-medical-technology-innovations

Tagi: