Smartphony wykrywają choroby

Fujitsu, który mierzy puls

Nowy aparat komórkowy Fujitsu dzięki specjalnej wmontowanej, czułej kamerze pozwoli zmierzyć puls. Kamera aparatu skierowana na szyje użytkownika, pozwala wykryć minimalne ruchy pod skórą, na podstawie których, określane jest tętno w ciągu kilku sekund.

Telefon który zbada mocz

Telefon wraz z aplikacja i ekranem do analizy moczu został zaprezentowany na początku roku w Los Angeles. Badanie przebiega z początku standardowo, należy pobrać mocz do analizy, zanurzyć w nim pasek do testu. Pasek kładzie się na specjalnie dołączonej do aplikacji macie, która normalizuje kolory pod kątem analizy. Na koniec wykonuje się zdjęcie paska, a aplikacja analizuje kolor i przypisuje mu konkretne dolegliwości. Dzięki temu można określić poziom glukozy, czy białka w moczu, a co za tym idzie wskazać symptomy cukrzycy, nowotworu, choroby wątroby czy układu moczowego.

Smartphon, który wykryje zapalenie płuc

Na Uniwersytecie w Melbourne naukowcy stworzyli prosty i ogólnodostępny sposób do diagnozowania choroby zapalenia płuc. StethoCloud to telefon z wmontowanym stetoskopem, który poprzez przybliżenie do płuc słuchawki i nagrania oddychania chorego jest w stanie okreslic zapalece płuc. Dźwiek oddychania jest wysyłany do aplikacji, któróra oczyszcza dźwiek z szumów, a suruwka poddawana jest analizie. Po badaniu użytkownik otrzymuje wiadomość zwrotną, czy jest to zwykłe prtzeziębienie , czy bardziej poważne zapalenie płuc.

smartphon pluca

Czujnik, który zbada krew

W École Polytechnique Fédérale de Lausanne naukowcy stworzyli mikroskopijny chip (o wymiarach 14mm x 2 mm), który po wprowadzeniu do ciała, a najlepiej do jamy brzusznej, nogi lub nogi przez kilka miesięcy bez przerwy bada krew pacjenta. Wyniki są rejestrowane i wysyłane na smartphona do analizy lekarza. Dr Giovanni de Micheli koordynujący projekt, twierdzi:

„Urządzenie umożliwi bezpośredni i ciągły monitoring organizmu pacjenta oparty o tolerancję jego organizmu, a nie tabelki wagowo – wiekowe czy cotygodniowe testy krwi.”

Wszystko przebiega oczywiście bezboleśnie ;) i jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które ze względu na swoje choroby muszą codziennie badać swoja krew.

Przyszłość – smartphon medyczny Motoworkr

Na razie jako wymarzony projekt Motoroli. Smartphon, w którym słuchawka zmierzy temperaturę, zmierzy ciśnienie krwi i określi parametry życiowe. Ekran telefonu po przyłożeniu palca posłuży jako stetoskop,a wszystkie dane medyczne zapisze w pamięci i przeanalizuje i wyśle do diagnozy lekarza. Czytaj więcej na gsmmaniak.pl